Photomatix

Hallo iedereen,
Ik heb Photomatix (HDR photo's maken)gedownload via de AUR repository,ik wil dat programma graag aankopen ttz;
Photmatix voor Linux € 39 voor Ubuntu en Linux Mint staat erbij.Ik ben dus niet zeker dat ik wel het juiste doe.Wie weet hier meer over ?
Ik gebruik Manjaro KDE laatste versie.
Alvast bedankt .

Waarom aankopen als je het via de AUR kan installeren? Trouwens, iets wat voor Ubuntu en/of Mint is gemaakt zal waarschijnlijk niet in een vorm geleverd worden die je in Manjaro kan installeren, want Ubuntu en Mint gebruiken .deb packages ─ het zijn allebei afgeleiden van Debian ─ terwijl Manjaro .tar.zstd packages gebruikt, zoals Arch.

Het verdient altijd aanbeveling om software via de distributie-eigen package manager te installeren, en niet via een alternatieve installatieprocedure op de website van de makers van die software, tenzij het echt niet anders kan.

Halo Aragorn,
De installatie via de AUR levert alleen en proefversie die dus telkens een soort watermerk op je foto's zet,niet ok dus en daarom de betaalversie.Trouwens via die test versie kom ik bij die aanbieding van € 39
Het is mij dus een raadsel waarom Manjaro niet vermeld staat.

De meeste makers van propriëtaire software voor GNU/Linux beperken hun ondersteuning helaas tot de bekendste distributies ─ i.e. Ubuntu en Mint, en soms ook RedHat en SUSE ─ en dan zeker wanneer de GNU/Linux-versie eerder een port is van software die in eerste instantie voor Windows en/of macOS werd geschreven.

Je kan natuurlijk altijd contact opnemen met het bedrijf dat die software produceert en vragen wat je mogelijkheden zijn, maar de kans is groot dat ze je zullen wegsturen met een "Sorry, Manjaro ondersteunen we niet". :man_shrugging:

Als ik zou de website van Photomatix bekijk, gaat het dus om een applicatie dat een X aantal foto's combineert tot één foto dat zogenaamd een HDR foto is.

Als ik zo in de .deb-installer duik, lijkt het erop dat Photomatix niet meer voor Linux onderhouden wordt. Want de installatiebestanden stammen uit 30 november 2017. Dus er is voor zo'n 2½ jaar geen onderhoud aan gepleegd.

Het is geen goed idee dus om een licentie te kopen voor een applicatie waarbij niet duidelijk is of die nog wordt onderhouden.

Bij het zoeken met pamac-manager kwam ik "Luminance HDR" tegen, wat volgens de beschrijving hetzelfde doet als Photomatix. En in de AUR vond ik pakketten die volgens hun beschrijving hetzelfde kunnen.

1 Like

Forum kindly sponsored by