Itsme en Connective browser

Hallo,
Ik wil mijn itsme account aanmaken en dat moet gebeuren via de pc,daar moet je eerste je gsm nr en je e-mail adres ingeven maar om nu verder te gaan moet de Connective browser geinstalleerd staan.Ik krijg dan volgende foutmelding “uw besturings systeem wordt niet ondersteund” .Het lukt mij dus niet om Connective browser te installeren.
Wie weet hiervoor een oplossing ?
Mijn systeem is Manjaro KDE

  • my.itsme.be/nl/register hiermee kom je op de website van itsme.
    Wat is itsme ? hiermee kan je overal veilig inloggen.
    Bedankt voor de hulp .

Groeten,

Hallo,

kan je je itsme account niet gewoon activeren of registreren via de app? Veel makkelijker. Ik heb ook KDE, maar Itsme via de app geinstalleerd. Werkt wel perfect samen met andere websites zoals bv die van de overheid.

  1. Download de app op je gsm.
  2. Geef je gsm-nummer in.
  3. Kies je bank om je itsme aan te maken -> (Belfius - BNP Paribas Fortis - CBC - Fintro - Hello Bank! …
  4. Volg de stappen in je bankapp of website (bankkaart, kaartlezer en pincode nodig)
  5. Per sms ontvang je een controlecode.

Is de maker van mijn Manjara wallpaper Nederlands?

Ik dacht het wel :wink:

Ik heb hetzefde probleem.
U gebruikt ook ‘doccle’ vooronderstel ik?
U heeft een vebinding mer eBox die een sterkere code vereist?
Doccle heeft natuurlijk wat veranderingen doorgevoerd waardoor
Linux-gebruikers (maanden) uit de boot vallen.
Het is (nog) niet beschikbaar voor Linux OS’en.
Met de eBox is er wel een mogelijkheid, ga naar de eBox-site:
mycitizenebox.belgium.be/myebox/

Daar inloggen met idkaart zou werken.
(werkte xoor mij althans)

Groeten

Hoi @Rpi400,

wat bedoel je met het feit dat linux gebruikers bij Doccle uit de boot vallen? Ik gebruik gewoon mijn Doccle account onder linux via de webbrowser. Of begrijp ik het verkeerd. Kan ook natuurlijk :wink:

Gebruiken jullie een mobieltje met de app van Itsme en eventueel een bankapp. Dan kan je je (Itsme)account gewoon activeren. Je Itsme account vraagt gegevens via de bankapp en klaar is kees.

Nog geen problemen mee gehad.

Tenzij ik de vraag of het antwoord volledig verkeerd begrijp, want dat kan ook best zijn… Mezelf kennende :innocent:

Mijn bank staat niet bij de voorgestelde bankapps.
Als ik me wil registreren bij itsme word ik doorverwezen naar
een plugin.connectve site en krijg de mededeling ’ Dit besturingssysteem wordt niet ondersteund.’
Ik werk met Linux en weet dat sommige dingen nauwelijks ondersteuning krijgen.
Windows en macos worden als eerste ondersteund en linux moet
nog wat wachten . Dit besturingssysteem wordt niet ondersteund
Als je dan op zoek gaat vindt je in het begin haast niets voor Linux.

Ok, ik dacht dat de bank niet zou uitmaken, maar blijkbaar wel dan. Jammer.
Dat zal de reden zijn dat ik hier nooit een probleem gehad heb dan. Ook nooit bij stilgestaan dus.

Hallo,
Doccle werkt bij mij ook perfect,maar ik geen itsme account aanmaken.
Gezien de uitleg hierboven ga ik er niet veel tijd meer insteken.
Alvast bedankt beste mensen.

groeten,

Hallo ,
Ik ben blijven proberen om mijn itsme account aan te maken maar dat lukt nog steeds niet omdat je dus die Connective browser nodig heeft.
Daar ik met Argenta bank werk (staat niet in de lijst van de banken)moet ik dus met mijn id card werken en loopt het vast omwille van die Connective browser.Iemand een idee hoe het wel kan
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten

1 Like

Sorry, ik zou het je graag weten te zeggen, maar bij mij lukte het via KBC en bij m’n vrouw met de Win10 pc in virtualbox.

Ik lees hier even op hun website :

Om eID te gebruiken moet je het Connective Browser package installeren. Dit bestaat uit een extensie voor je webbrowser en een plugin die wordt geïnstalleerd op je besturingssysteem (Windows of macOS / *Linux-ondersteuning is gepland voor later).

Vroeger kon ik prima inloggen bij Doccle met mijn eID kaart onder linux, maar toen is er inderdaad die fameuze Connective plugin gekomen. Beslist geen vooruitgang wat mij betreft. De helpdesk van Doccle reageerde wel snel toen ik erover kloeg, maar de belofte dat er een linux versie komt is behoorlijk ongeloofwaardig geworden na meer dan een jaar.
Omdat registreren op ItsMe nogal moeilijk is zonder smartphone, en het sowieso niet lijkt te lukken met Argenta heb ik me even verdiept in de Connective plugin.
Op een dag of 4-5 heb ik een linux versie van de plugin geschreven. Zo moeilijk was dat nu ook weer niet, en dan moet het gezegd worden dat ik het grootste deel van de tijd gespendeerd heb om de documentatie van de smartcard reader te bestuderen. Je kan mijn versie vinden op GitHub - roelderickx/connective-plugin-linux: A replacement for the Connective Plugin which is used on several websites to log in or sign documents using a card reader and an electronic identity card.
Disclaimer: het is slechts met 1 type cardreader getest, het werkt waarschijnlijk niet meteen met een andere reader.

1 Like