Hallo ik ben hier nieuw

hallo ik ben hier nieuw
Ik kan geen Engels en weet niet hoe een forum werkt na lang zoeken vind ik iets waar ik kan typen. Heb al eens gezocht op Nederlands, kreeg wel wat te zien, maar kon daar geen account maken. die pagina was alleen lezen.
Ik heb ook gelijk een vraag. Ik wil KDE zo instellen dat als ik een usb staaf inplugt deze gelijk aangekoppeld en ook geopend wordt in bestandsbeheerder. Kan iemand mij hier bij helpen?
Bij voorbaat dank

1 Like

Hoi Verhelm en welkom!

Persoonlijk vind ik het géén goed idee om een USB rechtstreeks aan te koppelen (mounten). In principe als je een USB in je pc of laptop steekt, zal er een berichtje opspringen in de taakbalk, waar je op kan klikken en de USB stick (of andere verwijderbare media) dan kan aankoppelen. Daarna zal deze gewoon openen in ‘bestandsbeheer’ :wink:

mount

Ben je het niet met me eens, geen probleem, dan kan je het automatisch koppelen aanschakelen zoals hieronder in je instellingen.

Mijn systeem staat op Engels, maar je gaat gewoon naar

INSTELLINGEN > VERWIJDERBARE OPSLAG > VERWIJDERBARE APPARATEN en daar het eerste vinkje rechts boven.

1 Like

bedankt voor uw reactie; die instelling had ik al gedaan, de usb word wel aangekoppeld, maar opent niet en dat wil ik wel graag.
ik heb nu manjaro cinnamon en die heb ik wel zo kunnen instellen dat usb opent in een map bij inpluggen en dat vind ik fijner werken. Daarom wilde ik weten of het bij KDE ook mogeluk is.

Misschien een domme vraag, maar waarom wil je dat je USB automatisch opent? Er op klikken lijkt me nu toch ook niet direct zo erg :smirk:
Of opent hij gewoon niet als je erop klikt?

@Lunix
Ja hij opent wel als ik er op klikt, het is gewoon gemakzucht dat ik dat wil.
En ik heb soms dat ik vergeet om de usb veilig te verwijderen als ik de pc uit zet .
Nu ik eraan zit te denken zou ik misschien een pictogram op het bureaublad kunnen zetten om het niet meer te vergeten.
Bedankt voor het meedenken.
Ik ga proberen om dit als opgelost te markeren.

1 Like

This topic was automatically closed 2 days after the last reply. New replies are no longer allowed.