Firefox 110 ei näytä Yle Areenan videoita

Minulla on Manjaro 22.0.3, kernel 5.15.93-1, Gnome 43.2, Intel CPU ja Intel GPU. Firefox päivittyi tänään versiosta 109 → versioon 110.0-1. Sitä edellinen FF versio ja tämä uusin 110 versio toistaa YLE Areenan radion podcastit, mutta ei Yle Areenan ulkolaisia videoita (sarjat, elokuvat) ja suomalaisista vastaavista toistaa vain joitakin [millä kriteerillä, en tiedä]. Sama FF 110 toistaa OK https://www.svtplay.se/ videot OK. Tässä Manjarossa Vivaldi selain toistaa Yle Areenan kaikki ohjelmat OK.

Mikä tässä FF:ssa mättää Yle Areenan kanssa ?

Minulla on sama FF ongelma on myös Ubuntu 22.04.3 LTS- ja Fedora 37- koneiden puolella, joissa Google Chrome toistaa Yle Areenan kaikki ohjelmat OK.

Kaikissa em. koneissa on käytössä uusimmat julkaistut ohjelmistoversiot.

Enpäs ois ihan heti ajatellut suomeen törmääväni tällä foorumilla:) Jos sulla on jotain extensioneita käytössä niin koitappas poistaa käytöstä sillä sivulla. Mä kokeilin just ja ei alkanut video pyörimään ensi yrittämällä, mutta sitten kytkin privacy badger pois päältä niin alkoi toimimaan.

@varikonniemi Kiitos paljon tiedosta ! Se tepsi !

Poistin Manajron FF 110:sta lisäosan Privacy Badger ja sen seurauksena FF toistaa nyt Yle Areenan videot, kotimaiset ja ulkomaalaiset. :grinning:

Minulla on tämä Privacy Badger lisäosa ollut FF:ssa jo hyvin kauan eikä siitä ollut tätä haittaa FF:n aikaisemmissa versioissa (ennen FF 109).

mukava kuulla

Huomaa ettei sitä tarvi poistaa firefoxista, riittää että poistaa sen käytöstä sillä sivulla.

@varikonniemi Kiitos paljon hyvästä neuvosta ! Lisäsin FF:iin Private Badger lisäosan niin, että ‘‘suoritus yksityisissä ikkunoissa’’ ei ole sallitua ja sen seurauksena FF näyttää nyt Yle Areenan videot OK. :grinning: :grinning: :grinning:

vaikka et kato sitä arenaa yksityisessä ikkunassa?

@varikkoniemi Aivan, ihmettelin sitä itsekin, koska en katso Areenaa yksityisessä ikkunassa vaan katselen sitä Ylen sivulta aukeavasta Areenan sivustolta. Mutta siitä huolimatta nyt se näytää Areenan sarjat ja elokuvat. Jos ja kun sallin Private Badgerin toiminnnan yksityisissä ikkunoissa, niin Areenan sarjat ja elokuvat eivät käynnisty. :face_with_diagonal_mouth:

onpa kyllä ihme, mutta huomaa että voit ikkunakohtaisesti kytkeä sen pois käytöstä. Eli kun olet ylen sivulla oikeassa ylänurkassa on badgerin logo. Klikkaat sitä, ja paina nappia “kytke pois käytöstä tällä sivulla/disable for this site” niin voit jättää käyttöön yksityisillä sivuilla, ja vain sulkea pois areenassa.

@varikonniemi Kiitos vinkistä ! Kokeilin myös Badgerin logon klikkaamista kun olen Areenan sivulla → se konsti toimii. Merkitsen tämän asian ratkaistuksi. :grinning:

1 Like

This topic was automatically closed 2 days after the last reply. New replies are no longer allowed.