Yelo tv in manjaro

kan er iemand hij uitleggen hoe ik via Firefox browser naar yelo tv kan kijken van telenet ?
ik lees dat er silerlight moet geinstalleerd worden (Linux versie pipelight)
maar dan - heeft er iemand een simple installatie uitleg hiervoor ?

avast bedankt

Volg de instructies van optie 1 (Using a repository with prebuilt binaries (recommended))
http://pipelight.net/cms/install/installation-arch-linux.html

en daarna de plugin activeren met

pipelight-plugin --enable silverlight5.1

Het kan zijn dat je FF moet herstarten hierna (kill firefox).

Indien het nog niet werkt en de plugin is niet zichtbaar in FF in about:plugins doe:

• sluit FF
  • en doe pipelight-plugin --create-mozilla-plugins

Laat maar iets weten indien je nog problemen hebt.

heb bovenstaande stappen uitgevoerd - maar lukt niet - ik zie de plugin ook niet staan in FF -

2de probleem dat zich voordoet is dat FF nu vraagt of de eid-mw middelware is geinstalleerd - ik heb die geinstalleerd want heb die nodig voor oa tax on web en gemeente - maar dit werkt nu ook niet meer

ik ga nog even verder puzzelen en laat het nog weten

update het is nu gelukt krijg alleen de meldeing

je kan op dit moment geen live stream bekijken - probeer het later eens opnieuw

heb nochtans zeer snel internet via telenet

Heb je dit probleem op elk kanaal?

Bij mij werkt het wel als ik van kanaal wissel, maar na een tijdje krijg ik ook deze melding. :frowning:
Vroeger had ik dit probleem niet.

Het enigste wat ik nog kan verzinnen is af en toe een:

pipelight-plugin --update

te doen, zodat de laatste Silverlight update erop staat.

Misschien is het een probleem vanuit Telenet?

Je kan ook Firefox via PlayOnLinux installeren en dan vervolgens Silverlight installeren.

heb alles geprobeerd - blijft zeggen dat ik geen live stream kan bekijken – ik vermoed dat de yelo applicatie via webbrowser niet zo goed is uitgewerkt - de app in android werkt perfect - maar dit is andere koek – en van telenet krijg ik geen hulp zeggen doodleuk daar moet je voor bij yelo zijn - maar yelo kan je alleen bereiken via Facebook - en daar heb ik niet veel zin in -

heb trouwens net hetzelfde probleem onder windows 8.1 zelfde foutmelding

alvast bedankt voor alle hulp

Het wordt tijd dat ze afstappen van Silverlight, en de streams beschikbaar stellen voor hun klanten die in het buitenland verblijven en/of op reis zijn.

Tot zover mijn Telenet rant :smiley:

Trouwens we zijn niet de enigen met problemen:

edit: @eavy
Heb zojuist nog wat zitten testen met Palemoon (FF spin), en Yelo werkt daarop vlekkeloos. Misschien kan je de palemoon-bin package ook eens uitproberen en zien of het dan wel werkt?

Met Firefox, kijk ook eens of je add-ons hebt draaien die bepaalde scripts/adblocks/referenties tegenhouden, zoals bv . µBlock, µMatrix, Noscript… Misschien moet je daar wat instellingen ‘verlichten’.

@flipper
bedankt voor de tip over palemoon - hiermee werkt het inderdaad prima
conclusie is dus dat firefox de dader is en vermoedelijk teveel resources in beslag neemt

enfin - opgelost

Super dat het werkt!
Zal morgen nog eens kijken of FFv48 (is reeds beschikbaar op unstable) enig soelaas brengt.

in FF 48 werkt het ook niet - al geprobeerd – hou het voorloplig op pale moon browser enkel voor yelo tv

misschien dat het in FF lukt als je alle add-ins uitschakelt - maar dan werkt mijn identieitskaartlezer niet meer en die heb ik meer nodig dan yelo tv

heb dus nu in palemoon yelo tv als home page ingesteld zodat hij daarmee opstart - voor de rest gebruik ik FF

Ik heb pipelight via AUR geïnstalleerd. In Firefox werkte YeloTV bij mij pas nadat ik een nieuw profiel aangemaakt had via:

firefox -P

Met Palemoon lukt het bij mij niet (‘about:plugins’ geeft wel de correcte Silverlight plugins weer). Een nieuw profiel was hier geen oplossing.