[Rozwiązane]Jak ustawić czas (roczny) mierzony (tylko) w sekundach

Witam,
Konkretnie, chciałbym ustawić czas w zasobniku, jako zamiennik zegara systemowego, tak, by ujmował ( minusował ) tyko sekundy licząc od 1 stycznia do 31 grudnia, każdego roku.
np. 365 dni to 31536000 sekund … i takie specyficzne pojęcie czasu mnie interesuje.

Jestem laikiem komputerowym, mój sprzęt funkcjonuje z linux mint xfce4.

Dziękuję za zdziwienie, zainteresowanie.

ps. na forum “dobrych programów” zadałem dokładnie takie samo pytanie, dotychczas nierozwiązane.

Ja się z tym jeszcze nie spotkałem. To na tyle nietypowa rzecz, że najprawdopodobniej trzeba będzie napisać własny aplet do xfce, lub sforkować obecny, a to już wymaga umiejętności i wiedzy. Większość osób nie będzie chciała się w to angażować nie widząc potrzeby istnienia takiego pakietu.

to pytanie może skierujesz na właściwym forum:

http://forum.linuxmint.pl/

może tam ktoś się z tym spotkał :wink:

myślę że to [quote=“LinGruby, post:3, topic:17625”]
linux mint xfce4.
[/quote]

… nie ma znaczenia. linux to … linux :wink:

Dziękuję.
podobną odpowiedź otrzymałem w innej dyskusji.

Pomysł pojawił się, przy okazji, pasji do astrofizyki. Naukowo czas (co może wielu zaskoczyć, szczególnie gdy słyszy się o milionach lat świetlnych… ) liczony jest na podstawie podstawowej jednostki czasu, sekundy.

to zainstaluj paczkę .deb z minta na manjaro (Arch ) powodzenia :smiley:

nie mam na myśli wypakowanie i i przekopiowanie do odpowiednich katalogów :wink:

linux
manjaro kde, xfce …
ubuntu kde, xfce …
debian kde, xfce …
… kde, xfce …
… i tak dalej. Jakiej ideologii temu nie przyprawić, Linux to wciąż jądro + powłoka ( kde, xfce … ) :slight_smile:

Może łatwiej po prostu będzie znaleźć gotowy skrypt online, który to wyświetla? Lub stworzyć taki, ale nie pytaj się jak, to nie moja specjalność ;P.

http://docs.xfce.org/xfce/xfce4-panel/clock