org.freedesktop.Platform

Hallo, met Jean van Lummen.
Sinds enkele dagen krijg ik de melding dat er updates zijn.

Blijkt dat maar 1 file te zijn, org.freedesktop.Platform.

Klik ik op Doorvoeren dan doet hij even raar, maar de file blijft staan als zijnde ‘te updaten’.
Op het forum gezocht naar deze post, en dan zou ik als gebruiker flatpac update, of flatpac upgrade moeten doen, maar beide commando’s worden als gewone gebruiker niet herkend.
Vandaag kreeg ik een grotere update met meerdere files, dus dacht ik dan zal die org.freedesktop.Platform wel weg zijn, maar helaas hij blijft staan.

Weet jij hoe ik dat weg krijg?

Dank je wel
Jean Lummen

Ik heb je PM tot een publieke thread omgevormd, want ik heb geen ervaring met FlatPaks, en privé-assistentie via PMs is niet hoe we hier te werk gaan — daar heeft niemand baat bij. :wink:

Het commando is overigens flatpak met een “k”, dus het kan zijn dat je daarom geen success had. De andere softwarepakketten zijn overigens niet noodzakelijk FlatPaks — het kunnen ook gewone pakketten van de repo’s of van de AUR zijn.

Ik stel voor dat je eerst al eens probeert om via de grafische pakkettenmanager je systeem te updaten. Of, je kan het ook als volgt doen… :backhand_index_pointing_down:

sudo pacman -Syu && pamac update --aur --devel  && flatpak update

Log daarna — nadat alles geupdate is — uit en reboot. Kijk dan na het inloggen of je nog steeds een melding krijgt dat er updates zijn.

Ahh, oei, sorry. Ik ben niet zo goed in die forums.
Zal niet meer gebeuren, maar het commando heeft wel gewerkt. De org.freedesktop.Platform is weg nu.
Toch bedankt.

jean

1 Like

This topic was automatically closed 3 days after the last reply. New replies are no longer allowed.