Nieuwe icons for Manjaro

Hi, Ik ben nieuw hiwr.Ik wil graag een andere icon en een andere stijl gebruiken,maar weet niet hoe. Zou iemand er een antwoord op hebben?

Wat heb je gelezen voor je deze post hebt gemaakt? Was daar niet iets over het geven van duidelijk en uitvoerige informatie over je systeem, zodat anderen (die je willen helpen) je ook kunnen helpen omdat ze weten wat je hebt.
Schrijf nou eerst eens welke Manjaro versie je hebt, wat je hardware specs zijn (inxi -Fxz) en wat je precies wilt want met dat wat je nu hebt geschreven kan niemand iets.

Ik heb gisteren Manjaro 17.1.0 geinstaleerd op mijn 64. -dus geen 32-desktop .Het is een verbazingwekkend vlotte Linux distributie.Bij mijn vorige-Nieuwe Mint Xfce,was ik gewend met bepaalde handelingen,maar nu eerst wil ik graag met mijn vertrouwde pictogrammen en stijl-beide van Gnome-werken.Leren hoe je met je nieuwe Manjaro komt beetje bij beetje van zelf.

hangt ook af wel desktop omgeving je hebt, er zijn pletara aan icons-themes , over algemeen linux distro’s werken hetzelfde verschil zit in de desktop omgevingen en wat er beschikbaar is in de repo of je doet het meer handmatig in je eigen home in .icons/ map waar je die icon themes uitpakt…

in aur heb je natuurlijk ook een aantal. hangt af wat je graag gebruikt en welke desktop, zoals gnome, moet je het veranderen in gnome-tweaks

Ik gebruik,traditie getrouw “XFCE”…Thema “Dust sand” heb ik In Manjaro’s pakketbronnen gevonden en geinstaleerd,Maar van pictogram of te wel icon "Nouve Gnome ",is alleen de grijze -of zilveren- versie beschikbaar ,jammer genoeg ,wat ik zoek"Nouve gnome kleur.

je kan dit altijd download https://www.gnome-look.org/p/1012527/

uitpakken in ~/.icons
eventueel : gtk-update-icon-cache ~/.icons/(map icon theme)

zonder sudo is in je eigen home, xfce zou het moeten oppikken

ehhmm ja https://www.deviantart.com/tsujan/art/nouveGnome-301614547

Beste ringosleeps,
Bedankt voor alle moeite,maat het is me niet gelukt om de bovengenoemde icon te installeren. Ik ga me meer verdiepen in handelingen van mijn nieuwe -geweldige-Manjaro.
Vriendelijke groeten

Doe het volgende

1. Open Thunar (bestandsbeheerder) en ga naar de map met het gedownloade bestand.
  2. Klik in Thunar op het menu item bestand en klik vervolgens op Thunar Root en voer je wachtwoord in.
  3. Klik met de rechter muisknop op het gedownloade bestand en klik vervolgens op uitpakken naar.
  4. Navigeer naar bestandsysteem/usr/share/icons en klik rechtsonder op hier uitpakken.
  5. Sluit Thunar , en klik linksonder op het (whisker)menu en ga naar instellingen en syteembeheer en vervolgens naar uiterlijk, pictogrammen.

De nouve icons zouden hier nu moeten staan.

Eenmaal voor map /icons,lees ik de volgende: u heeft geen rechten om archieven in deze map uit te pakken.

Je moet ook eerst item 2 doen of in een terminal typen sudo thunar.

Ja. Daar staat ie…Dank u !

Waarschijnlijk staat er ook een driehoekje met een uitroepteken achter, die kun je wegkrijgen door een terminalvenster te openen en
sudo gtk-update-icon-cache /usr/share/icons/nouveGnome/ in te typen.

Gedaan en succesvol verlopen.

.icons is een verborgen maps. Maar vergeet te zeggen dat die nog niet bestaat :slight_smile
eigen is dit vorbeeld wat ik bedoelde :slight_smile:

open terminal.
mkdir .icons
als je zip in downloads zit, dan copier je die naar .icons map die je hebt aangemaakt.
zoals
cd Downloads
cp nouvegnome.zip /home/saman/.icons/
je gaat naar thunar, ctrl+h , je ziet de verborgen map je gaat erin je selecteerd rechterknop op nouvegnome.zip, en dan zie je extracten dus daar uitpakken.
dan zie je nouvegnome map, je kan de index.theme aanpassen welke themes hij meer kan gebruiken als hij wat icons mist. Maar zelfde als .themes kan je op je eigen home je themes installeren.

hoef je ook niet persee naar je root gaan waar je sudo voor nodig hebt. wanneer je eigen map zit kan je gewoon opo die manier installeren als je ergens themes vind van een website dergelijke hoef je niet perse in /usr/share/icons/ of /usr/share/themes/ voor themes.

wou ik nog even kwijt, ja die mappen .icons en .themes bijvoorbeeld die bestaat nog niet die moet je dan aanmaken. sorry voordat personelijk vind ik die manier makkelijker omdat je niet als root moet sudo gebruiken. :slight_smile:

:slight_smile:

Bedankt,en nog iets anders.Nu ik Manjaro aan het verkennen ben, kwam ik weer iets nieuws tegen.Ik kan namelijk "Redshift"niet installeren.In plaats van starten,zie ik volgende tekst in het Engels:unableto start geoclu client.GDBus.Error…
Wat te doen hier mee?

installeren of starten =?

geoclue2 is standaard ingesteld, denk dat je dit moet volgen :

https://wiki.archlinux.org/index.php/redshift#Automatic_location_based_on_GeoClue2

zorg ervoor dat python-gobject ook hebt installeerd voor redshift-gtk python-xdg ook denk ik…

starten,en als ik costructies volg,lees ik dat toegang is geweigerd.