Manjaro 18

Hallo iedereen ,
Ik heb al mijn updates uitgevoerd en ik merk dat ik nu Manjaro 18 draai,alleen het bureaublad is nog van Manjaro 17.Hoe kan ik dat veranderen ?Het nieuwe bureaublad is veel mooier en ook minder saai.
Alvast bedankt beste mensen voor uw steun.

Groeten,
Désiré

Dat verschilt een beetje welke desktop (desktop environment) je gebruikt: KDE, Gnome, XFCE of iets anders?

Meestal kun je met de rechter muisknop op je desktop klikken en iets van “achtergrond” aanklikken en daar een ander plaatje voor de achtergrond instellen. In het Engels is dat iets van “background” of “wallpaper”. Meestal zit die optie ook in het Instellingen menu.

Ik heb een mapje met allerlei mooie plaatjes en in mijn desktop (Cinnamon) kun je instellen dat die als een diashow worden getoond. Dan zie je af en toe nog eens wat anders :slight_smile:

packages zitten achter settings file zoals manjaro-xfce-desktop-settings-18 , moet je ff opzoeken iedergeval in die richting, meestal hebben die de benodigde themes en wallpapers erbij installeerd alleen de 17 settings file kan conflicteren natuurlijk of het achter af ook zo word ingesteld weet ik niet, maar je hebt als het goed is ook die theme geinsatalleerd waar je kan selecteren is beetje uitpuzelen, rolling systeem als je up2date bent zal niet je systeem veranderen normaal gezien :slight_smile: Maar themes is subjectief maar je kan dat makkelijk aanpassen