Externe usb HD terug automatisch laten mounten bij opstart

Hallo allemaal,
Ik heb mijn externe usb hd overschreven met shred met als gevolg dat ze niet meer zichtbaar is.
Ik moet ze terug proberen te mounten en een koppelpunt aanmaken,maar na veel lezen en proberen kom ik er niet uit.Wie wil mij helpen ?
Mijn systeem is Manjaro 18 KDE
Nu al bedankt voor de hulp en het meedenken.

Mvg,
Désiré

Eerst formatteren?
Unpluggen en weer in-pluggen?
Gparted gebruiken om de partities te bekijken?

Hallo yotties,
ik heb zoals gevraagd de usb HD geunplugd en terug ingeplugd,maar het resultaat is zoals hierboven vermeld de HD is niet zichtbaar in Dolphin.Bovendien heb ik reeds geprobeerd met gparted om de schijf te formateren maar de schijf is niet zichtbaar.Met ander woorden ik kan ze niet kiezen om ze te formatterenIk heb gelezen dat ik de hd eerst moet umounten en dan formatteren naar bv NFTS.
Zie hier het resultaat:

[desire@desire-pc-asus ~]$ sudo umount /dev/sdc
[sudo] wachtwoord voor desire:
umount: /dev/sdc: not mounted.
[desire@desire-pc-asus ~]$ sudo mkfs.ntfs /dev/sdc
/dev/sdc is entire device, not just one partition.r
Refusing to make a filesystem here!
[desire@desire-pc-asus ~]$
Op een Arch site lees ik dat ik eerst een koppelpunt moet aan maken,maar dat lukt ook niet ,vandaar mijn vraag aan de gevorderden.
Alvast bedankt beste mensen.
MVG

Volgens mij betekent het niet mounten omdat het device het gehele device en niet slechts een partitie is dat de schijf eerst gepartitioneerd moet worden.
Ik vermoed dat je de schijf niet in gparted kan zien omdat het OS in de war is geraakt. Cold-boot (computer physiek uitzetten, een minuutje uit laten, harde schijf uitzetten, beiden opstarten ). Heb je misschien de drive niet ge unmount toen je begon te shredden?
Kijk daarna met gparted of de schijf gepartitioneerd kan worden.
Als dat niet lukt zou ik in de logs kijken of het proberen de schijf te benaderen log-fouten genereert.
zoals hier.
USB Device Detection

Dom vraagje: heb je de drive in een andere computer geprobeerd?

Succes Desire.

Is het nog gelukt?

Hallo,
hier de uitkomst van :lsusb

Bus 002 Device 005: ID 145f:01af Trust  
Bus 002 Device 007: ID 04b8:0112 Seiko Epson Corp. GT-9700F [Perfection 2450 PHOTO]
Bus 002 Device 004: ID 050d:0307 Belkin Components USB 2.0 - 7 ports Hub [FSU307]
Bus 002 Device 009: ID 0bc2:ab21 Seagate RSS LLC Backup Plus Slim
Bus 002 Device 002: ID 8087:0020 Intel Corp. Integrated Rate Matching Hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 001 Device 004: ID 0b05:1788 ASUSTek Computer, Inc. BT-270 Bluetooth Adapter
Bus 001 Device 003: ID 13d3:5122 IMC Networks 2M Integrated Webcam
Bus 001 Device 002: ID 8087:0020 Intel Corp. Integrated Rate Matching Hub
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub

Op rij vier Bus 002 Device 009 Seagate RSS LLC Backup Plus Slim ,dat de backup schijf moeten zijn
Ik heb dus al de voorstellen geprobeerd zoals usb 2.0 en usb 3.0,bovendien ook geprobeerd op een andere pc met Manjaro xfce.Verder heb ik op beide pc’s nog eens geprobeerd met gparted, maar ook dat liukt mij niet.Ik zie zowel in Dolphin onder apparaten mijn hd nergens niet terug,met gparted is ze ook niet zichtbaar en kan ik ze dus ook niet selecteren .
Het is een serieus probleem maar zo leer ik nog eens wat.Ik blijf dus lezen en verder zoeken.
Bedankt voor het meedenken.

Mvg,

Zien andere OS’en de drive wel? Of kan je hem daar her-partitioneren/formatteren?

Ik heb zoiets eens gehad met een usb stick, hij werd niet gezien.
Alleen gnome-disks zag de stick wel en daarmee kon ik hem opnieuw formatteren.

Misschien eens proberen?

(gnome-disk-utility)

Hallo,
Gnome-utility-disk geinstalleerd,hier is ze weer zichtbaar,de gegevens en de fouten zie je hieronder.
Via Gnome-disk-utility zie ik het volgende:
Model:Seagate BUP Slim BL(0143)
Grootte: 2.0 TB
Partitionering:Master Boot Record
Serienr :NA78QJVN
Volumen: Vrije ruimte 2.0 TB
Grootte:2.0 TB
Apparaat:/dev/sdc
Inhoud:Niet-toegewezen ruimte

Mischien kan je hier iets van afleiden(fouten)

Wat kan ik nog verder doen ?

Mooi toch?
Met dat programma kun je de schijf formatteren en eventueel nieuwe partities maken.
Eerst op de drie streepjes klikken, het hamburgertje en dan formatteren.

Daarna met het plusje eventueel een partitie aanmaken.

Hallo Citroen,
Ik heb je uitleg gevolgd en het is gelukt waarvoor mijn dank.De volgende dagen ga ik het nog verder uitproberen en dan hoor je nog wel van mij.Een vraagje nog om af te sluiten,hoe zet je beste zo een beeld op je bericht en hoe markeer je een bericht als opgelost ?
We hebben toch weer wat bijgeleerd.
Hartelijk dank voor jullie hulp een leuke eindejaarsperiode en een voorspoedig 2019

mvg

Graag gedaan, het was ook maar een toevalstreffer. :wink:

Een afbeelding toevoegen doe je door eerst een schermafdruk te maken, ik neem aan dat je weet hoe?
Dan klik je op het afbeeldingicoontje in in de reeks symbolen bovenaan. Het ansichtkaartje met de bergen.

Jij ook fijne feestdagen!

ps, Opgelost doe je door [Solved] voor je topictitel te plaatsen.