Brother printer DCP-7065DN

Hallo,

Ik heb een Brother DCP-7065DN (LAN-verbinding) en onder Manjaro krijg ik de printer prima aan de gang. En op zich de scanner ook, al is het alleen met het programma SkanLite. Daarin kan ik scannen naar een .png fileformat.

Inmiddels heb ik redelijk wat video's en handleidingen gevolgd, maar de scan-knoppen op de printer krijg ik niet aan de gang. Ten minste, het apparaat maakt verbinding en scant vervolgens wel, maar waar het bestand dan ergens blijft is me een raadsel. Ook kan ik met de scna-knoppen op het apparaat ook niet meer kiezen of ik een jpg, pdf, enz wil maken.

Ik zou graag vwn de printer/scanner met een schone lei beginnen, maar hoe pak ik dat aan? Of weet iemand de gouden tip om de scan-knoppen toch weer goed werkend te krijgen.

thnx...

Rene

Ik denk dat je niet per se helemaal opnieuw hoeft te beginnen.

Immens, je zegt dat je met Skanlite (via hoogstwaarschijnlijk SANE) kunt scannen.

Ik weet niet welke versie van Skanlite jij gebruikt, maar ik heb versie 2.1.0.1 en kan via de instellingen aanpassen in welk afbeeldingsformaat en pad Skanlite het scanresultaat moet opslaan.

Deze sectie op de Arch Wiki kan je wellicht helpen met de knoppen op je all-in-one werkend te krijgen..

Ik heb het inmiddels aan de gang met:
sudo brsaneconfig4 -a name=Brother-7065DN model=DCP7065DN ip=xxx.xxx.xxx.xxx

Ik heb ook versie 2.1.0.1, maar scannen naar pdf staat er niet tussen. Op zich geen probleem. Documentscanner doet dat wel.
Nu me alleen nog eens verdiepen in de knoppen op het apparaat

Forum kindly sponsored by